Programy partnerskie Forex i CFD

Inwestorzy działający na międzynarodowym rynku walutowym Forex i kontraktów CFD mogą wypracowywać zyski przede wszystkim z gry na parach walutowych.

Jednak brokerzy przygotowali dla doświadczonych graczy jeszcze jedną możliwość zarobku – programy afiliacyjne, czyli inaczej programy partnerskie. Jak do nich dołączyć i w jaki sposób można zarabiać, będąc afiliantem?

Czym są programy afiliacyjne?

Na rynkach Forex i CFD można sporo zarobić, choć trzeba wykazać się wiedzą, doświadczeniem oraz intuicją, aby obierać najkorzystniejsze pozycje. Oprócz czerpania korzyści z gry na Forexie i na kontraktach CFD, traderzy mogą stać się również partnerami brokerów. Wielu czołowych brokerów udostępnia swoim klientom programy afiliacyjne, czyli tak zwane programy partnerskie. W zamian za promowanie ich działalności i zachęcanie do założenia konta rzeczywistego na platformie brokerskiej, są w stanie sporo zapłacić.

Przykłady programów partnerskich na rynku Forex

Jeden z największych domów brokerskich na rynku polskim – XM oferuje program partnerski dla afiliantów – doświadczonych inwestorów. Płaci do 10 dolarów za każdy lot, który zostanie zrealizowany przez poleconego przez afilianta klienta oraz 10 proc. zysku od sub-partnerów. Za nowego klienta, który założy konto na platformie brokerskie XM, broker płaci 100 zł jednorazowo.

Atrakcyjnie przedstawiają się założenia programu partnerskiego RoboForex, który ma 5-poziomową strukturę sub-partnerów. Zapewnia prowizję od spreadu w ramach 3 progów: 30, 40 i 50 proc. Dla nowych traderów na start RoboForex daje 30 dolarów.

Broker iForex Online Trading w ramach programu afiliacyjnego na rynku Forex i CFD proponuje do 350 dolarów za pozyskanie klienta w modelu CPA oraz 10 proc. zysku od sub-partnerów.

HotForex daje do 60 proc. wiecznej prowizji dla afiliantów i do 15 dolarów za każdy zrealizowany lot przez poleconego klienta. Ma również w ofercie programu partnerskiego do 25 proc. prowizji od pozyskanych partnerów oraz oddaje do dyspozycji bogaty wybór materiałów reklamowych.

Broker Plus500 płaci od 400 do 500 dolarów za klienta z Polski oraz prowizję do 18 dolarów za klienta. Do 800 dolarów można zarobić, jeśli afiliant poleci klienta z innego kraju brokerowi Plus500.

Jak wynagradzani są afilianci?

Programy afiliacyjne brokerów rynku Forex i CFD (np. www.xtb.com/pl/afiliacja-forex-kb) przewidują różne sposoby na wynagradzanie afiliantów. Najbardziej podstawowym modelem jest wypłacanie afiliantom prowizji po tym, jak polecony klient przejdzie na stronę brokera, założy konto, złoży pierwszy depozyt i/lub dokona pierwszej transakcji. Broker rozlicza się w takim przypadku z afiliantem w modelu CPA – Cost Per Acquisition czy też Cost Per Action. To popularny model rozliczania się w marketingu internetowym, nie tylko w branży finansowej. Afiliant umieszcza link lub baner do strony brokera i w ten sposób zdobywa dla niego nowych klientów. Stawki CPA są atrakcyjne, a standardem w przypadku programów afiliacyjnych Forex i CFD jest prowizja w wysokości 150-250 dolarów.

Równie popularnym modelem rozliczania z afiliantami jest model CPL – Cost Per Lead. Wynagrodzenie wypłacane jest w takim przypadku afiliantowi, kiedy polecony przez niego klient wypełni dane kontaktowe na stronie landing-page brokera. W ten sposób firma brokerska uzyskuje cenne dane personalne zainteresowanego grą na Forexie i kontraktach CFD klienta, a w zamian afiliant inkasuje pokaźną prowizję.

Ciekawym modelem prowizyjnym w programach partnerskich brokerów jest rev-share, czyli tzw. Revenue sharing. Partnerzy mogą zarabiać długofalowo na utrzymaniu klienta, który zarabia dla siebie, brokerów Forex i afiliantów. Im dłużej dany, polecony przez afilianta trader będzie dokonywał transakcji, tym dłużej partner brokera będzie uzyskiwał prowizję.

W modelach rozliczeń w programach afiliacyjnych Forex i CFD można łączyć różne tryby wynagradzania afiliantów, tworząc w ten sposób modele hybrydowe. Afilianci zarabiać mogą także na poleceniach kolejnych partnerów, na wzór marketingu wielopoziomowego, choć jest to bardzo trudne.

O Autorze 

Finansista, który pokazuje ludziom na co zwrócić uwagę w kontaktach z bankiem czy ubezpieczycielem, czyli jak świadomie poruszać się w świecie finansów.